Κική Δημουλά

26 Ιολ.

Άρχισα χτες να διαβάζω μία συλλογή ποιημάτων της Κικής Δημουλά. Πάντα με συγκινούσε ο τρόπος που έγραφε, ο τρόπος που έπαιρνε απλές λέξεις και τους έδινε μια τελείως διαφορετική υπόσταση. Η Δημουλά είναι, κατά τη γνώμη μου, φανερά ευφυής και καταπιάνεται με θέματα που υπήρχαν -και θα υπάρχουν πάντα- με τρόπο μοναδικό και σαφώς πρωτότυπο. Ο έρωτας, η φθορά, η απώλεια και η μοναξιά κυβερνούν τις ζωές όλων μας. Στα ποιήματά της είναι σα να διαβάζω υπαρξιακή φιλοσοφία γραμμένη πιο ποιητικά. Κακώς έβαλα το σαν. Η Δημουλά είναι μάλλον καταφανώς υπαρξιακής προσέγγισης.

Παραθέτω ένα απόσπασμα από το ΑΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
(Από τη συλλογή Χαίρε ποτέ, 1988)

Θεέ μου τι δεν μας περιμένει ακόμα.

Κάθομαι εδώ και βρέχομαι.
Βρέχει χωρίς να βρέχει
όπως όταν σκιά
μας επιστρέφει σώμα.

Κάθομαι εδώ και κάθομαι.
Εγώ εδώ, απέναντι η καρδιά μου
και πιό μακριά
η κουρασμένη σχέση μου μαζί της.
Έτσι για να φαινόμαστε πολλοί
κάθε που μας μετράει το άδειο.

Φυσάει άδειο δωμάτιο.
Πιάνομαι γερά από τον τρόπο μου
που έχω να σαρώνομαι.

Νέα σου δεν έχω.
Η φωτογραφία σου στάσιμη.
Κοιτάζεις σαν ερχόμενος
χαμογελάς σαν όχι.
Άνθη αποξηραμένα στο πλάι
σου επαναλαμβάνουν ασταμάτητα
το ακράτητο όνομα τους semprevives
semprevives – αιώνιες, αιώνιες
μην τύχεις και ξεχάσεις τι δεν είσαι.

Dimoula1.0
Κι ένα δεύτερο ποιήμα (πολύ πολύ γνωστό)

Ο ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ

Ο έρωτας,
όνομα ουσιαστικόν,
πολύ ουσιαστικόν,
ενικού αριθμού,
γένους ούτε θηλυκού ούτε αρσενικού,
γένους ανυπεράσπιστου.
Πληθυντικός αριθμός
οι ανυπεράσπιστοι έρωτες.

Ο φόβος,
όνομα ουσιαστικόν
στην αρχή ενικός αριθμός
και μετά πληθυντικός
οι φόβοι.
Οι φόβοι
για όλα από δω και πέρα.

Η μνήμη,
κύριο όνομα των θλίψεων,
ενικού αριθμού
μόνον ενικού αριθμού
και άκλιτη.
Η μνήμη, η μνήμη, η μνήμη.

Η νύχτα,
Όνομα ουσιαστικόν,
Γένους θηλυκού,
Ενικός αριθμός.
Πληθυντικός αριθμός
Οι νύχτες.
Οι νύχτες από δω και πέρα.

Τις περισσότερες φορές που διαβάζω ποιήματά της μου ρχεται να κλάψω. Ναι, για καλό το λέω αυτό. 🙂
Οκ, εδώ σταματώ εγώ, για μια πιο αναλυτική προσέγγιση

2 Σχόλια to “Κική Δημουλά”

  1. Manolis Platakis Ιουλίου 26, 2009 στις 3:39 μμ #

    Σκοτώνει ο πληθυντικός αριθμός… Το «λίγο του κόσμου» κυριαρχεί συνειδητά ή υποσυνείδητα στην καθημερινότητά μας. Η Κική το αναδεικνύει.

  2. Bonita Mammie Ιουλίου 26, 2009 στις 5:01 μμ #

    Ναι, είναι καταπληκτική αυτή η γυναίκα. Είσαι κι εσύ φαν ε; Χαίρομαι!

Σχολιάστε

