Ποιο το νόημα;

4 Απρ.

Αλλάζω γνώμες εύκολα; Είμαι δυνατή; Είμαι ευαίσθητη; Φοβισμένη; Τι είμαι και τι όχι; Όλα και τίποτα; Δε γίνεται απλώς να συνδυάζω χαρακτηριστικά ανά τις περιστάσεις; Συχνά θέλω να πω είμαι αυτό ή είμαι το άλλο, αλλά μόλις πάω να κάνω κάτι τέτοιο, κάποιο νέο στοιχείο μου έρχεται στο κεφάλι και χάνομαι. Δεν ξέρω τι είμαι και τι όχι.

Αναρωτιέμαι όμως, έχει τελικά καμία σημασία; Γιατί να θέλω δηλαδή να βρω τι είμαι; Για να έχω επαφή με τον εαυτό μου σε καλύτερα επίπεδα. Δεκτό. Δεν είναι όμως τόσο απαραίτητο να γνωρίζεις όσο να αποδέχεσαι. Τότε έχεις καλύτερη επαφή με το είναι σου. Όταν χωρίς να ξέρεις τι σου γίνεται αποδέχεσαι ή έστω επεξεργάζεσαι την πιθανότητα να είσαι κάτι. Χωρίς φόβο, χωρίς δέος. Αγωνιζόμαστε να χτίσουμε «χαρακτήρα», να είμαστε κάτι.

Ο Fritz Perls έλεγε ότι ο λόγος που οι γύρω μας εκνευρίζονται όταν δεν έχουμε ένα σαφή χαρακτήρα είναι ακριβώς ότι είμαστε ασαφείς, απρόβλεπτοι, μη ελέγξιμοι. Και είναι γνωστές οι μάχες περί ελέγχου που δίνουν οι άνθρωποι. Τι σημαίνει να έχεις τον έλεγχο; Σημαίνει ότι δε ζεις στην πραγματικότητα, είσαι φάντασμα ή κάτι τέτοιο.

Κανένας ζωντανός άνθρωπος δεν μπορεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο. Ο έλεγχος είναι μια αυταπάτη. Κανονίζεις, κάνεις σχέδια και κάτι τα ανατρέπει όλα. Ξανά και ξανά και ξανά. Αυτό είναι συνάμα το γοητευτικό και το σπαστικό του να ζεις.

Μέσα σε όλα αυτά εγώ αγχώνομαι. Γιατί; Ποιο το νόημα; Αύριο μπορεί να μην υπάρχω. Από την άλλη όμως τι να κάνεις, αφού μπήκες στο χορό θα χορέψεις. Γιατί δε γίνεται να μην κάνεις τίποτα. Δεν γίνεται να κάθεσαι κάπου αμέτοχος και απομακρυσμένος. Δε γίνεται, γιατί όλα αυτά τα κάνεις ακριβώς για να πολεμήσεις το μη νόημα της ζωής. Ναι, είναι πολύ πιθανό ότι η ζωή δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Μα άπαξ και το αποδεχθείς αυτό γιατί πολύ απλά να μην αυτοκτονήσεις; Γιατί να συμμετέχεις στο πάρτι του παραλόγου; Γιατί αυτή είναι η φύση σου.

Ρίχτηκες σε αυτό τον κόσμο και παλεύεις να ζήσεις, να γίνεις κάτι, να τα καταφέρεις, να να να… Πολύ κακό για το τίποτα. Το μόνο για το οποίο αξίζει να παλεύεις είναι το αθάνατο νερό. Υπάρχει; Όχι. Οπότε κάνουμε ό,τι να΄ναι για να κλέψουμε 2 στιγμούλες αθανασίας. Να μείνουμε στην ανάμνηση κάποιου, παλεύουμε για αυτά και για αυτούς που αγαπάμε. Παλεύουμε και μια μέρα εξαφανιζόμαστε. Πόσο αποκαρδιωτικό μπορεί να είναι αυτό;

the_meaning_of_life_by_americusgoestosydney

2 Σχόλια to “Ποιο το νόημα;”

  1. Manolis Platakis Απρίλιος 4, 2009 στις 9:29 μμ #

    Συμφωνώ απόλυτα ειδικά με τις δύο τελευταίες παραγράφους. Πόσο αποκαρδιωτικό μπορεί να είναι αυτό; Γιατί τελικά παλεύουμε σε αυτό το στημένο παιχνίδι; Γιατί στήθηκε ένα τέτοιο; 😦

  2. Ray Alston Απρίλιος 16, 2009 στις 5:22 μμ #

    …ή πόσο απελευθερωτικό…

Σχολιάστε

