Κανένας δεν είναι πανίσχυρος!

26 Ιαν.

«Όταν οι άνθρωποι κλαίνε, κατακλύζονται από δυνάμεις ισχυρότερες από αυτούς. Το κλάμα ήταν πάντα ορισμός της ανθρώπινης ύπαρξης», λέει ο Μπιλ Βαϊόλα.

Ίσως γι’ αυτό με ενοχλεί τόσο πολύ να κλαίω μπροστά στους άλλους. Δείχνει ότι υπάρχει κάτι ισχυρότερο από μένα, κάτι πάνω από μένα, κάτι που δεν μπορώ να ελέγξω, με άλλα λόγια. Γιατί τέτοιο κόλλημα με τον έλεγχο; Τι θα συμβεί άραγε αν κάτι ξεφύγει του ελέγχου μου; Θα εκπλαγώ μάλλον. Θα αντιδράσω αυθόρμητα, θα γίνει κάτι καταστροφικό. Υπερβολή; Πιθανόν. Επενδυμένη φαντασία, σίγουρα.

Ο δυνατός και ο αδύναμος. Ο ισχυρός. Έννοιες που κατέχουμε από μικρά παιδιά και από τότε διαλέγουμε πού θα καταλήξουμε. Εγώ έχω διαλέξει το πρώτο. Θέλω να είμαι πανίσχυρη! Θέλω όλα να μπορώ να τα διαχειρίζομαι, όλα να τα κουμαντάρω, όλα να τα ελέγχω. Ως εφορευτικός θα ήμουν τέλεια, ως εαυτός έχω θεματάκια.

Δεν είναι ότι δεν είμαι δυνατή. Δεν είναι όμως ότι είμαι κιόλας. Κανένας δεν είναι πανίσχυρος! Όλοι έχουν τις αδυναμίες τους. Το θέμα είναι τι θα κάνεις με αυτές; Θα τις βάλεις στη ντουλάπα ή θα τις καθίσεις στο σαλόνι να πιείτε καφέ; Νομίζω ότι οφείλουμε στην ψυχική μας ηρεμία την αποδοχή, αν όχι την αγάπη, όλων των πλευρών μας. Φωτεινών και σκιερών.

Ό,τι κι αν είμαι, είμαι εγώ. Δεν μιλάω για άκριτη αποδοχή κάθε σκατοχαρακτηριστικού μας, αλλά δεν εγκρίνω και την απόλυτη κατακραυγή του. Είμαστε ζωντανοί, είμαστε υπό εξέλιξη, μπορούμε να διορθωθούμε και να βελτιωθούμε. Όχι, δε δέχομαι ότι ο άνθρωπος δεν αλλάζει! Σίγουρα δεν αλλάζει ολοκληρωτικά. Οπωσδήποτε, δεν αλλάζει εύκολα. Η αλλαγή θέλει συνειδητοποίηση, θέλει προσπάθεια, θέλει πίστη, κίνητρο και ισχυρή βούληση. Δεν έρχεται με ευχές ούτε με παρακλήσεις. Απαιτεί δουλειά προσωπική και σε βάθος. Αυτό όμως δεν είναι σοβαρό εμπόδιο. Η άρνηση και η βαρεμάρα είναι.

Δεν έχω ιδέα που θέλω να καταλήξω, αλλά νύσταξα.

time_to_change_by_mygreymatter

“When you’re finished changing, you’re finished.”
Benjamin Franklin

“If you don’t create change, change will create you”

Σχολιάστε

