Χριστουγεννιάτικο πνεύμα και αηδίες.

28 Δεκ.

Νιώθω ένα απέραντο χάλι. Νιώθω απαίσια, είμαι άρρωστη. Πόσο μου τη δίνει αυτό! Πόσο γκαντέμω πρέπει να είμαι για να αρρωσταίνω σχεδόν κάθε Χριστούγεννα; Πόσο αντιφατικό είναι γενικότερα να αρρωσταίνεις στις διακοπές; Έχω αρχίσει να σκέφτομαι σοβαρά ότι έχω ψυχολογικό με τις διακοπές. Αν και φέτος κάποιος με κόλλησε. Δυσάρεστο, αν σκεφτείς ότι αρρώστησα στα καλά καθούμενα. Ευχάριστο όμως, αν σκεφτείς ότι εδώ δεν περνάνε τα θέματα ψυχολογίας.

Μέσα σε όλα αυτά τσακώθηκα και με κάποιους φίλους. Πόσο άσχημο είναι να τσακώνεσαι με ανθρώπους που αγαπάς, αλλά και πόσο συχνό τελικά; Ποιος φταίει; Γιατί φταίει; Συχνά ακούω ανθρώπους να με λένε υπερβολική. Τι πάει να πει υπερβολικός; Είναι το αντίθετο του βολικού και του κουλ μήπως; Το συναίσθημα δεν είναι κάτι απτό. Το συναίσθημα δεν είναι κάτι κοινό. Αντίθετα, η λογική είναι ή μάλλον μπορεί να γίνει. Εξ΄ού και η κοινή λογική. Με το ίδιο σκεπτικό βέβαια θα μπορούσε να έχει δίκιο και ο άλλος, αν το συναίσθημά του έτσι του έλεγε.

Το δίκιο και το άδικο κυριαρχούν στον κόσμο μου, έχω ιδιαίτερη σχέση με τη δικαιοσύνη. Δεν μου αρέσει η αδικία, δεν μπορώ να μην αντιδράσω σε κάτι τέτοιο. Δεν μπορώ να με αδικούν, ούτε να αδικώ. Με πειράζουν και τα δύο εξίσου. Παρόλα αυτά, όταν πρόκειται για ένα τσακωμό, έχει στα αλήθεια σημασία ποιος έχει δίκιο; Και ποιος θα το κρίνει αυτό; Η κοινή λογική; Οι άνθρωποι που θα ρωτήσεις; Οι άνθρωποι οι άσχετοι γενικότερα ή όσοι εμπλέκονται;

Για μένα έχει μεγάλη σημασία ποιος έχει δίκιο και καμιά φορά χάνω το δίκιο μου στην προσπάθειά μου να το διεκδικήσω. Για μένα έχει σημασία να μη γίνομαι μαλάκας και να ξέρω τι προσπαθώ να αποδείξω. Για μένα όμως, επίσης σημασία έχει, το πώς αισθάνομαι, άσχετα με το αν έχω δίκιο ή όχι. Και πώς αισθάνεται ο άλλος. Εκεί είναι όλο το παιχνίδι, στο συναίσθημα. Το συναίσθημά σου πρέπει να το ακούς, όπως και τη λογική σου. Με το ένα δεν πας πουθενά.

Το δίκιο πάντως είναι κάτι σχετικό και υποκειμενικό κάποιες φορές. Γι΄αυτόν ακριβώς το λόγο δεν φτάνει να έχεις δίκιο. Είναι και το πώς το χειρίζεσαι και πώς αντιδράς και πόσο μαλάκας γίνεσαι αγκαλιά με το δίκιο σου. Δεν εννοώ να μην το διεκδικείς, εννοώ να ξέρεις που είναι τα όρια. Αλήθεια, που είναι τα όρια; Και ποιος θα το ορίσει; Θα ήθελα γενικά να τα ορίζει ο πολιτισμός.

pillow_fight_by_sliwka

Ένα Σχόλιο to “Χριστουγεννιάτικο πνεύμα και αηδίες.”

  1. Ray Alston Δεκέμβριος 30, 2008 στις 8:06 μμ #

    Για μένα δεν έχει σημασία ποιος έχει δίκιο. Σημασία έχουν οι προθέσεις και η συνείδηση της αντίδρασης. Περαστικά! 🙂

Σχολιάστε

